De marketingafdeling van de toekomst – Juist voor het middelgrote MKB?

De meest gebruikte digitale kanalen in beeld
maart 9, 2016
Toon alles

De marketingafdeling van de toekomst – Juist voor het middelgrote MKB?

 

Tijdens een van mijn colleges bij Beeckestein Business school hebben ik kennis mogen maken met Steven van Belleghem. Een “plesant” en inspirerend spreker en businesscoach.  Tevens is hij marketing professor aan de Vlerick Business school.

Zijn boeken en met name zijn presentatiewijze spreken mij erg aan en hebben mij weer een bevestiging gegeven dat marketing mensenwerk is en blijft.

  • Met zijn boek “de Conversation Company” als wegwijzer om de ontwikkeling van communicatie naar conversatie met klanten te begrijpen.
  • En met “When digital becomes human” waarin wordt aangegeven dat bedrijven die het verschil weten te maken met een ‘human touch’, het hart veroveren van hun klant. De klantenrelatie van de toekomst is digitaal en menselijk.

In gesprek met mijn relaties wordt regelmatig gesproken over “communicatie” en “de digitale wereld”. Aan de menskant en de wijze waarop marketing georganiseerd wordt, wordt veel minder aandacht besteed. Om daarin verandering te brengen nodig ik u uit ook kennis te maken met Steven.

Steven van Belleghem heeft in bijgaande korte film zijn visie op de toekomst geschetst. Deze visie past in mijn beleving erg goed bij het middelgrote MKB. Al is het alleen maar als “tegengeluid”.

Om de marketinguitdagingen van de toekomst aan te kunnen ziet hij kleinere marketingafdelingen, die meer flexibel zijn dan nu en de gebaseerd zijn op expertrollen die samenwerken, in netwerkverband.

In een paar minuten bent u weer helemaal bij. Ik wens u veel inspiratie en hoor of lees graag of u net zo enthousisast bent over deze toekomstvisie als ik. Ik ben bereikbaar via 06-42212267, info@wibacon.nl of via onze contactpagina.

 

Wibacon Marketing2Result

Willem Baltes RDM

(Digital) marketing – en projectmanager, innovatiemanager en marketingcoach.

 


 

Comments are closed.