E-mail is 40x effectiever om nieuwe klanten te werven dan Facebook en Twitter

Focus op B2B: de 5 meest effectieve tactieken in de business to businessmarkt
maart 9, 2016
Toon alles

E-mail is 40x effectiever om nieuwe klanten te werven dan Facebook en Twitter

Social media zijn belangrijk voor exposure van merken, winkels en webshops. Om verkoopresultaten te behalen kun je echter beter focussen op email-marketing.

Volgens onderzoek van McKinsey is email marketing namelijk 40 keer effectiever dan Facebook en Twitter in het genereren van sales*.

Ter vergelijk: Met email marketing bouw je een email database die van je organisatie zelf is en met een mailing bereik je de volledige email database. Dit in tegenstelling tot je fans op een Facebook pagina. Daar wordt de exposure bepaald door Facebook.

Simpel door het verwerken van orders bouw je als organisatie, winkel of webshop een email-database op. Daar kun je vervolgens veel meer mee doen. Dit zijn immers mensen die al eerder bij je kochten.

Het is uitermate interessant om voor je eigen organisatie eens vast te stellen hoe email marketing duurzaam kan bijdragen aan de relatie met jullie eigen klanten.

Email marketing wordt al veel toegepast maar lijkt in de praktijk veelal te blijven hangen op “nieuwsbriefniveau”. Dit terwijl er zo veel meer mogelijkheden mee zijn om relaties te benaderen, klanten te bewerken, informatie te verzamelen, “voorwerk voor verkoop” en after service te doen.

In het bijzonder wanneer serieus werk gemaakt wordt van een emailmarketing content- en activiteitenplan en/of email marketing creatief als verbindende schakel tussen de fysieke winkel en een webshop wordt ingezet, kan het verkoopresultaat significant stijgen.

 

Voor ondernemers die hier serieus mee aan de slag willen, hebben wij vanuit onze samenwerking met MailPlus een aantal praktijkcases beschikbaar van ondernemers die uitstekende resultaten hebben laten zien.

Wilt u die cases ook ontvangen?  Dat kan gratis. Stuur een bericht via het envelopje rechts onder. Vul  uw gegevens in en vink “businesscases” aan. Na ontvangst sturen wij u zo spoedig mogelijk de informatie.

Of wilt u hier eerst meer over weten? Neem dan contact op met Willem Baltes – 06-42212267 of mail naar info@wibacon.nl. U kunt ook gebruik maken van ons contactformulier.

 

Wibacon Marketing2Result

Willem Baltes RDM

(digital) marketing- & innovatiemanager en coach

 

R. Zwaeffkenstraat 14

7431 GJ Diepenveen

 

06-42212267

info@wibacon.nl

www.wibacon.nl

www.linkedin.com/in/willembaltes

* Bron: De webshopgids / McKinsey; http://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/why-marketers-should-keep-sending-you-emails.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *